Hvad har indsatsen kostet?
Omkostningerne har været indkøb af cykel og diverse småanskaffelser som vinterbukser og regntøj samt materiel, der kan foldes yderligere sammen, da pladsen er begrænset i cyklen.
Hvilken effekt har den haft?
Cyklen har gjort at vi har kunnet skabe profilering og omtale både på vores hjemmeside, i pressen og i bybilledet, samtidig med at vi også har modtaget rigtig mange positive tilbagemeldinger fra folk, der enten har læst om os eller set el-cyklen i bybilledet.
Det har også betydet, at vi kan skabe nye jobmuligheder. De fleste steder kræver det nemlig et kørekort at blive rengøringsassistent, men el-ladcyklen har givet en mulighed for, at personer der ikke har kørekort, men som er gode til at gøre rent, kan varetage et job i vores virksomhed.
Derudover kan vi også aflæse en effekt på de økonomiske omkostninger sammenlignet med firmabilen, og så er der rent logistisk også den fordel, at vi kan parkere direkte uden for kunden. Dermed sparer vi både tid og besvær ved at skulle finde parkering og gå langt til kunden fra parkeringspladsen nogle gange.
Hvordan har medarbejderne modtaget indsatsen?
De medarbejdere, der havde en bil i forvejen, var ikke meget for at skifte den ud med en cykel. Det har fra start været vigtigt for os, at cyklen skulle bruges af en medarbejder, der selv syntes, at det var en god ide. Men netop fordi det har givet mulighed for at personer uden et kørekort kunne søge job hos os, har det åbnet for nye muligheder.